the air tonight will make you breathe

jag byter böcker efter att ha läst halva fast jag hatar att inte få ett avslut. jag bor med en katt fast jag är rädd för katter. jag äter fast jag har bestämt mig för att inte äta så mycket mer. jag har varit inne hela dagen fast jag bara vill ut. jag tänker för mycket fast jag får inte ut något av det. jag städar fast jag måste lägga all min tid på en mvg-avgörande uppsats. jag är ensam men jag pratar i telefon. jag ska läsa ut alla halva böcker även om historierna blandas ihop. jag ska medge att jag faktiskt gillar katten även om hon hugger. jag ska sluta äta nu även om jag får abstinens och lägger mig på golvet. jag ska gå ut när jag har pluggat klart även om klockan är 04.11. jag ska fortsätta tänka och göra drömmar till verklighet även om det i slutändan inte blir som jag tänkt. jag ska eventuellt sluta tänka helt även om jag vet att det inte gör något bättre, bara för att inte behöva tänka. jag ska sluta städa, stänga av musiken och lägga all min tid på den mvg-avgörande uppsatsen även om jag hinner dö av tristess innan jag ens hunnit stänga av musiken. jag ska inse att jag inte är ensam och fortsätta prata i telefon. summan av kardemumman: jag ska ta reda på vad jag vill, ge hela mig för att det ska bli bra och aldrig sluta prata i telefon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0