genom den svala höstluften blåser vi tankar mellan oss.

det är något speciellt med världen när allt blir mörkt. jag är nog inte det enda barn som fortfarande är rädd för allt mörker om natten. det skrämmer mig hur allt plötsligt blir verkligare då, hur allt kommer närmare. mest för att ingenting syns och det som inte syns kan vara precis vart som helst. allt kan betyda vad som helst och det kan försvinna åt vilket håll som helst. jag känner mig som när jag var åtta år och inte kunde sova på kvällarna då mitt annars så trygga rum blev kolsvart och otäckt. då när jag inte kunde låta bli att tänka på hemskheter som bara fick mig att vilja gömma mig ännu längre in under täcket.

tänk på en kanin karla. tänk på din kanin.

då kommer det en häxa som tar min kanin ifrån mig.


häxor skrämmer mig inte lika mycket längre och min kanin har för länge sedan försvunnit från mig. nu är det andra tankar som kommer till mig om nätterna och hindrar mig från att sova. alla de där tankar som man i dagsljus kan blinka bort rinner i mörkret ner som ett vad-var-det-jag-sa på kudden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0